KÉRASTASE

Postet av Adam og Eva den 19. Mai 2016

KÉRASTASE

Kérastase kommer fra det greske ordet Kerastos som betyr Keratin. Kérastase fylte hele 50 år i 2014 og ble lansert i 1964. Det var faktisk L’Oréals 2. administrerende direktør (CEO) – Francois Dalle som selv sto bak introduksjonen av merket. Francois Dalle opplevde nemlig selv et stort hodebunnsproblem - flass, og på den tiden måtte man på apoteket for å finne produkter for å kurere denne typen hodebunnsproblem. Han så derfor et behov for denne typen produkter og behandlinger til bruk i salong. Kérastase ble lansert under pressevisningen på Rue Royal i Paris i 1964.




TEKNOLOGI OG INNOVASJON 


Siden 1964 har Kérastase vært synonymt med innovasjon og avansert forskning.

Kérastase drar nytte av de mest banebrytende teknologiene som utvikles i laboratoriene til Recherche Avancée L’Oréal: 586 nye patenter ble registrert i året 2009. Betydelige teknologiske fordeler har bidratt til at merket er ansett som en pionér innen hårpleie og vårt engasjement innen innovasjon fortsetter å drive bransjen fremover.

Kérastase sin profesjonelle diagnose tar utgangspunkt i hodebunnen og avsluttes med en grundig analyse av hårets tilstand - helt inn til selve kjernen av hårfiberet. Denne prosessen vitner om Kérastase sitt vitenskapelige engasjement og frisørens profesjonalitet. Diagnosen er første trinn i et komplett målrettet program som gjør at Kérastase-frisøren kan anbefale de mest passende salongbehandlingsritualene og hjemmepleieprogrammene til sine kunder, og som gir de mest fantastiske tekniske og kosmetiske effektene.

Den viktigste delen av Kérastase-konseptet er nettopp basert på disse revolusjonerende salongbehandlingene som de utviklet allerede for 50 år siden, og det skulle ta flere år før Kérastase skulle lansere de første videresalgsproduktene slik vi kjenner de i dag.




Kérastase sitt unike hårspakonsept med skreddersydde hårpleiebehandlinger – eller ritualer som de kaller det – er mer aktuelt i dag enn noensinne. Dagens forbruker stiller større krav og forventninger enn før, de søker skreddersydde løsninger, faglig kompetanse og forventer personlig service utenom det vanlige.

Et personlig tilpasset Kérastase ritual består av en profesjonell diagnose, et unikt samspill mellom velvære og sansing, avspenning og hvile, unike konsistenser, spesialiserte berøringsteknikker og målrettet massasje, og er med på å skape en unik opplevelse, komfort og merverdi for kunden i salongen.

Foruten de første monodosebehandlingene som ble skapt allerede på 1960-tallet...…lanserte Kérastase det første flasshårbadet (shampoo) så tidlig som på 1970 tallet. Den første hårmasken – maismasken – som er selve forløperen til Masquintense som vi kjenner i sortimentet fra i dag ble lansert tidlig på 1980-tallet. På 90-tallet kom det aller første serumet – Serum Reparateur.

I 2014 introduserte Kérastase også et nytt begrep innenfor vår bransje når vi nå snakker om «Hairskincare», og hvor vi nå gjør hodebunnen til en uvurderlig kilde for sublim hårtransformasjon. Dette er produkter som skal pleie og ivareta hodebunnen for å sikre et vakkert hår.



COUTURE STYLING

I 2014, 50 år etter lanseringen drar Kérastase igjen nytte av sin kompetanse og sine fortrinn for å skape et perfekt hår. Å sikre hold, samt bevegelse som er både sensuelt og varig - det er revolusjonen bak Kérastase Couture Styling. Couture Styling bryter med tradisjonelle stylingprodukter som kan gjøre håret stivt, være vanskelig å jobbe med, og gi håret et kunstig resultat med en tyngende og klebrig produktfølelse. Couture Styling er en komplett stylingserie tilgjengelig i en rekke forskjellige og overraskende hudpleieinspirerte teksturer med en delikat og nydelig duft. Couture Styling er behagelig, enkel å påføre og gir et holdbart resultat og en naturlig følelse i håret.

Prøv nyheten L’Incroyable Blowdry – Kérastase sin aller nyeste innovasjon. Med L’Incroyable Blowdry vil ikke bare fønresultatet vare lengre – du vil også ha ubegrenset med stylingmuligheter med nydelige resultater. L’Incroyable Blowdry sin unike formhukommelse gjør at du kan style håret, og deretter style det om igjen i løpet av få minutter.





KÉRASTASE RENOVATION 2016

Siden starten i 1979 har Kérastase Nutritive kontinuerlig utviklet produkter for å behandle tørt hår, som bygger på Kérastases ekspertise fra L'Oreal Advanced Research. I 2016 avslører vi en helt ny Kérastase og starter med vår mest ikoniske serie – Nutritive.


En fullstendig renovering av produktene forsterker opplevelsen av Kérastase med mer feminine og grasiøse former. En ny flaske, med en gyllen kork og subtile satin-farger kommuniserer harmoni i Nutritive-serien som også stemmer godt med alle de andre seriene ifra Kérastase. Det velkjente varemerket får ytterligere en betydning, med en større Kérastase-logo og monogram på framsiden av hver forpakning, og en "K" ingravert på toppen av hvert lokk. Den nye forpakningen er lettere, og med det nye designet på korken sparer vi nærmere 45 tonn plast per år. Minst 25 prosent av de materialene som brukes gjenvinnes, for ytterligere å spare 30 tonn.





January Jones, amerikansk skuespiller og et symbol på tidløs skjønnhet markerer startskuddet for Kérastase sin renovering som ny spokesperson for nye ikoniske Nutritive.




26 Kommentarer